Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

„CHŁOPCY Z… LAPBOOKA”. A co to jest lapbook? To tzw. „książki stworzone na kolanie”. Zawierają najważniejsze informacje na temat lektury, jej bohaterów, a także wydarzeń zawartych w fabule. Lapbook jest czymś w rodzaju teczki interaktywnej mieszczącej się na kolanach, stąd właśnie nazwa. Możemy w niej umieścić wiadomości na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet. Taka teczka to funkcjonalna, interaktywna przestrzeń, w której gromadzone są na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy czy też zdjęcia. To wszystko umieszczone jest w kieszonkach, książeczkach o przeróżnych kształtach i na karteczkach. To ciekawy i innowacyjny pomysł na omówienie pozycji książkowej, który aktywizuje większość zmysłów podczas pracy z lekturą, a tym samym urozmaica przebieg lekcji języka polskiego. Uczniowie naszej szkoły poznali niezwykłą technikę wykorzystującą kreatywność najmłodszych. Klasa 5a na lekcji języka polskiego, zaprezentowała własne lapbooki, których wykonanie opierało się na przeczytanej wcześniej lekturze „Chłopcy z Placu Broni”. Zalet robienia lapbooków jest mnóstwo: jest to wspaniały sposób na naukę; powstają z nich książki tematyczne, do których zawsze można sięgnąć by zrobić „powtórkę materiału”. Dzięki swoim interaktywnym fragmentom są o wiele bardziej atrakcyjne dla dzieci; dziecko wykonuje samodzielnie większość pracy. Uczeń rozwija przeróżne umiejętności (czytanie, pisanie, rysowanie, logiczne myślenie, koncentrację, kreatywność, pogłębia wiedzę z tematu). Lapbooki są kolorowe, przyciągają uwagę i dzieci chętnie do nich wracają. Można by tak jeszcze długo wymieniać. Wad tworzenia lapbooków jak do tej pory nie zauważono…

ED

By No Comment 12 listopada 2018
Skip to content