Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, w roku szkolnym 2018-2019 pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich kompetencje kluczowe, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji.

Jest to program rządowy, dofinansowujący nowoczesną pomoc informatyczną i edukacyjną dla szkół. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.

W ramach tego projektu pozyskaliśmy 2 interaktywne monitory dotykowe o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali.

Planowane sposoby wykorzystania tablicy w punktach:

  1. Pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie).
  2. Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy.
  3. Korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym (w tym z plansz, słowników czy encyklopedii, itp.)
  4. Przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami praktycznym i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat. Wpłynie to pozytywnie na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu.
  5. Wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie. Wpłynie to na dobór ćwiczeń do potrzeb poszczególnych uczniów i pozwoli na zaangażowanie uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.

Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice i monitory interaktywne oraz tablety:

  1. Zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów.
  2. Dużo większa różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji.
  3. Dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego tablicę interaktywną i w Internecie.
  4. Możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów.
  5. Nauczyciel może wykorzystywać obrazy graficzne, zdjęcia i filmy dla wzmocnienia percepcji wzrokowej.
  6. Łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
  7. Korzystając z monitorów lub tablic interaktywnych nauczyciel korzysta wraz z uczniami z jednego komputera.

Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pan Hieronim Nowakowski.

Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to:

Pani Elwira Dudek – Tarnówko

Pani Honorata Jaworska – Młynkowo

W zakładce: Aktywna tablica” znajdą Państwo użyteczne metody pracy i praktyki nauczycieli, jak pracować z technologią informacyjno-komunikacyjną (TIK).

ZACHĘCAMY DO ZAGLĄDANIA – OD CZASU DO CZASU – DO ZAKŁADKI „AKTYWNA TABLICA”.

By No Comment 30 kwietnia 2019
Skip to content