„Uczestnicy zostali uwięzieni. Byli zdani tylko na siebie i na swoich współtowarzyszy. Nie otrzymywali dodatkowych instrukcji. Pomieszczenie pełne było zakamarków i pozornie nic nie znaczących przedmiotów: szafek, półek, kłódek, książek, itd. Aby się wydostać, musieli zdobyć klucz zamknięty w walizce, wykazując się umiejętnością logicznego myślenia. Siłowe rozwiązania zostały zabronione, ograniczała ich tylko własna kreatywność…” – to nie fabuła thrillera typu „Cube” albo „Bunkier”, tylko opis zabawy, która miała miejsce w naszej szkole w środowe popołudnie 03.04.2019r. Grupa 4 uczniów z kl. IIIbG: Wiktoria, Alicja, Krystian i Maksymilian dała się zamknąć w bibliotece szkolnej, po to by przez chwilę poczuć się jak w zabawie typu „escape room”. Tematem przewodnim i jednocześnie osobą prowadzącą uczniów przez wszystkie etapy gry, zagadki i łamigłówki był sam król Jan III Sobieski. To on – jak się okazało – zostawił w tajemniczych miejscach kilka listów i wiele wskazówek, których prawidłowe rozwiązanie finalnie doprowadziło grupę do odkrycia 3-cyfrowego kodu do wspomnianej walizki. Nie obyło się bez potknięć, mylnie podejmowanych tropów, chwilowej rezygnacji, ale także – a może przede wszystkim – dobrej rozrywki, śmiechu i kilku nieprzewidzianych, zabawnych zdarzeń, które pozostaną słodką tajemnicą uczestników i organizatorów zabawy …