Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie


Jak zamknąć lekturę w pudełku? Wystarczy takowe posiadać, a do środka włożyć rekwizyty kojarzące się z treścią książki i pomagające tę treść zapamiętać.
Metoda lekturowego pudełka sprawdziła się na lekcjach języka polskiego w klasie VIII jako forma podsumowania wiadomości o lekturze. Fabuła „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego stała się dla ósmoklasistów inspiracją do stworzenia arcyciekawych prac przestrzennych. Dodatkowo zadanie zaktywizowało również tych, którzy nie zawsze do książki zaglądają. Obok krótkich biogramów Zośki, Alka i Rudego oraz informacji o autorze, pudełka uczniów wypełnione były rysunkami malowanymi na murach w ramach akcji Małego Sabotażu, własnej produkcji torami kolejowymi, a nawet minipomnikami Mikołaja Kopernika. Nie zabrakło wszechobecnych w okupowanej Warszawie flag III Rzeszy, zrywanych przez bohaterów i polskich barw narodowych. W niemal każdym pudełku pojawił się Znak Polski Walczącej. Zachęceni wizją lepszych ocen, uczniowie prezentowali zawartość swoich skrzyneczek przed całą klasą.

MN

By NO Comment 15 lutego 2021