Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie


Często nauka języka polskiego kojarzy się uczniom z czytaniem narzuconych tekstów i redagowaniem wypracowań na nudne tematy. Co można zrobić, aby odczarować lekcje języka ojczystego? Jak można omawiać lekturę, aby nie znudzić uczniów? Co zrobić, aby chętnie szukali informacji potrzebnych do analizy utworu? – takie pytania zadaje sobie niejeden polonista. Z pewnością odpowiedzi na to pytanie jest wiele. Żadna metoda czy forma wielokrotnie stosowana nie zmieni sposobu postrzegania lekcji przez uczniów. Dlatego warto ich zaskakiwać.

Klasa 5a na lekcji języka polskiego, w trakcie omawiania przeczytanej wcześniej lektury „Przygody Tomka Sawyera” zaprezentowała lapbooki, czyli tzw. „książki stworzone na kolanie”, które okazały się strzałem w dziesiątkę! Uczniowie wymieniali się pomysłami, informacjami o wydarzeniach, postaciach, planowali rozmieszczenie wiadomości w lapbooku. Nauka z tak przygotowanych lapbooków to sama przyjemność.

ED

By No Comment 22 lutego 2022
Skip to content