Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

W dniach 13 – 15 czerwca 2022 r. odbyła się trzydniowa wycieczka szkolna. Wszystko zaczęło się dość długą, ale zdecydowanie nienudną podróżą do Tyńca, gdzie zwiedziliśmy klasztor Benedyktynów. Tam dowiedzieliśmy się m.in., jak wygląda typowy dzień benedyktyna. Następnie przejechaliśmy do Sanktuarium w Łagiewnikach, które zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz wyglądało wspaniale. Tam również poznaliśmy wiele ciekawostek związanych z życiem  Świętej Faustyny. Następnego dnia pojechaliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. Zeszliśmy do podziemi, a krocząc licznymi korytarzami i schodami zobaczyliśmy dużo wspaniałych figur solnych. Dowiedzieliśmy się tam też sporo o początkach wydobywania soli i zagrożeniach, które dawniej niosła ze sobą praca górnika. Ostatniego dnia wycieczki, jeszcze przed powrotem do naszych domów, pojechaliśmy do stolicy województwa małopolskiego, Krakowa. W tym mieście odwiedziliśmy Wawel i wiele innych interesujących zabytków. Po obejrzeniu słynnego wawelskiego smoka i zwiedzeniu zamku, wspinając się po naprawdę stromych schodach, dotarliśmy w końcu do Dzwonu Zygmunta. Był naprawdę ogromny! Zobaczyliśmy groby wielu królów Polski, którzy spoczywają właśnie na Wawelu. Przemierzając często zabytkowe uliczki, doszliśmy do Sukiennic, a następnie zwiedziliśmy Kościół Mariacki. Uwieńczeniem wycieczki było kupno pamiątek, po czym  wróciliśmy do autobusu i wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszych domów.
Czerwcowy wyjazd uważam za naprawdę udany. Był doskonałym podsumowaniem roku szkolnego, który właśnie się skończył. Wspólnie spędzony czas zostanie w naszych wspomnieniach, do których z pewnością nieraz będziemy wracać.