Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

Rok szkolny 2023/2024

JAK UTRWALIĆ ORTOGRAFIĘ PRZED DYKTANDEM ZA POMOCĄ DŁUGOPISU 3D?

W ramach zajęć dodatkowych z języka polskiego uczniowie klasy 5a utrwalali pisownię trudnych wyrazów, pracując z długopisami 3D. Zadaniem uczniów było wykonanie wyrazów, których pisowni nie da się uzasadnić, a należy ją po prostu zapamiętać. Taka forma utrwalania pisowni niezwykle spodobała się uczniom i jest zdecydowanie bardziej efektywna. Pamięć wzrokową wzmacniano, doskonaląc sprawność manualną. Zajęcia były świetnym sposobem utrwalenie słownictwa przed czekających ich dyktandem.

E.D.

STYCZEŃ

Ania Shirley – bohatera lektury przedstawiona długopisami 3D

Kto z nas nie zna losów rudowłosej kanadyjskiej dziewczynki? Od premiery książki Lucy Maud Montgomery minął już ponad wiek, a wyjątkowa historia wciąż porywa kolejne pokolenia czytelników z całego świata. Uczniowie z klasy V a postanowili na dodatkowej lekcji języka polskiego przedstawić ikony, symbole, które kojarzą się  przygodami rudowłosej dziewczynki i za pomocą długopisów 3D wyczarowali marchewki, łódkę, w której Ania odgrywała scenę z „Elaine”, sok malinowy czy walizkę.

E.D.

GRUDZIEŃ

“Przecie każda książka jest żywym stworzeniem.
Każda ma duszę i każda ma serce.”

K. Makuszyński

KLUCZ, SKARB… – DŁUGOPISEM 3D!

Podczas zajęć dodatkowych z języka polskiego uczniowie klasy VIa tworzyli za pomocą długopisów 3D elementy świata przedstawionego do lektury „Szatan z siódmej klasy.” Powstały klucze, listy, drzwi… inne przedmioty, które były wskazówkami kolejnych rozwiązanych zagadek przez Adama Cisowskiego, głównego bohatera powieści.

E.D.

„Katarynka” – 3D

„Muzyka – mówił wzburzony –
stanowi najsubtelniejsze ciało ducha,
w katarynce zaś duch ten przeradza się
w funkcją machiny i narzędzie rozboju."
„Katarynka” B. Prus

Praca z nowelą nie musi być nudna! Przekonali się o tym uczniowie klasy 5a, którzy na dodatkowej lekcji języka polskiego wykorzystali długopisy 3D do stworzenia okularów, lalki, katarynki. Inspiracją do zajęć była omawiana książka Bolesława Prusa pt. „Katarynka.”
Zajęcia z użyciem długopisów 3D są ciekawą alternatywą w doskonaleniu wielu umiejętności, ale przede wszystkim, dają dzieciom chwile wytchnienia od codziennych zajęć, a pozytywna energia i emocje poprawiają ogólne samopoczucie.

E.D.

PAŹDZIERNIK

„Chłopcy z Placu Broni” – 3D

Technologia druku 3D daje uczniom możliwość uczestniczenia w kreatywnych i innowacyjnych zajęciach, a nauczycielom zupełnie nowe możliwości prowadzenia zajęć lekcyjnych. Dzięki technologii 3D w prosty sposób możliwe jest tworzenie niezwykłych przestrzennych konstrukcji. Przy użyciu zakupionych w ramach w projektu „Laboratoria przyszłości” długopisom 3D, uczniowie klasy 5a mogli wykazać się swoimi kreatywnymi pomysłami podczas dodatkowych  lekcji języka polskiego. Uczniowie za pomocą długopisów 3D samodzielnie wykonywali elementy z świata przedstawionego do lektury „Chłopcy z Placu Broni”- były włócznie,  chorągiewki itp.

Rysowanie długopisem 3D to nie tylko rozwijanie kreatywności i nauka planowania przestrzennego, a także doskonalenie umiejętności manualnych. Długopis 3D jest rozwiązaniem, które ułatwia prowadzenie kreatywnych i innowacyjnych lekcji. Stanowi atrakcyjną metodę pracy, która uczy cierpliwości oraz dokładności.

E.D.

WRZESIEŃ

Fantastyczny świat wynalazków!

Praca z lekturą nie musi być nudna! Przekonali się o tym uczniowie klasy 6a, którzy na dodatkowych zajęciach z  języka polskiego wykorzystali długopisy 3d do stworzenia fantastycznych wynalazków z powieści „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”.

Zajęcia z długopisami 3d angażowały dzieci w działania praktyczne. Kształtowały cierpliwość, kreatywność i dokładność w wykonywaniu podjętego działania. Praca z tym narzędziem pozwalała pobudzić wyobraźnię, ćwiczyła myślenie trójwymiarowe i rozwijała wyobraźnię.

Kto wie…może wyczarowane przez uczniów samoloty zabiorą ich do wymarzonego miejsca?

                                                                              E.D.

 

 

CZERWIEC

MAJ

SPOTKANIA Z LEKTURĄ „CHŁOPCY Z PLACU BRONI” I KLOCKI LEGo

W drugiej połowie maja br. uczniowie klasy 5a zrealizowali projekt na podstawie lektury „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnáraktóry polegał na wykonaniu makiety Placu Broni z klocków LEGO). Wszyscy uczniowie wykazali się wyjątkową pomysłowością, a efekty ich pracy są widoczne poniżej.  Była to także wizualizacja treści fragmentu tekstu literackiego przy pomocy klocków LEGO – przede wszystkim wyglądu placu lub bitwy, jaką chłopcy z Placu Broni stoczyli z Czerwonymi Koszulami. To spowodowało, że tekst literacki stał się bardziej przystępny, a wszyscy budujący niezwykle zaangażowani i kreatywni. Opowieści uczniów towarzyszące opisowi wykonanych makiet brzmiały bardzo interesująco, jak również odtwórcze historie. 
„W dniu bitwy była piękna, wiosenna pogoda […]”  pisał autor w powieści „Chłopcy z Placu Broni”, a w salach Szkoły Podstawowej nr 26 – choć za oknem nastała już chłodna jesień – podczas dodatkowych  lekcji języka polskiego panowała twórcza i bardzo gorąca atmosfera. 

E.D.

LEGO

KWIECIEŃ

GDY MUZYKA W DUSZY GRA… „JANKO MUZYKANT”

          Klasa 4a miała okazję przenieść się na lekcjach języka polskiego do XIX-wiecznej wsi. To wszystko dzięki lekturze ,,Janko Muzykant”, w której Sienkiewicz oszczędnym słowem odmalował obraz biednego, zdolnego i niesprawiedliwie ukaranego dziecka. Czwartoklasiści na początek pracy z tekstem wykonali za pomocą długopisów 3D, klocków LEGO  elementów z świata przedstawionego: postać Janka Muzykanta, skrzypiec, nutek w nawiązaniu do muzyki czy komody, w której znajdowały się upragniony instrument chłopca.

                                                                                 E.D.

MARZEC

            NIEZWYKŁY ŚWIAT DREWNIANEGO PAJACYKA

            Dodatkowe lekcje języka polskiego mogą być ekscytujące i pełne niesamowitych doświadczeń, dzięki Laboratorium Przyszłości, które można wykorzystywać podczas omawiania lektury. Uczniowie klas 4a  za pomocą sprzętu pozyskanego w ramach Laboratorium Przyszłości mogli stworzyć elementy świata przedstawionego omawianej powieści. Wykorzystując długopisy 3D i klocki Lego konstruowano magiczny świat Pracowitych Pszczół czy Teatru Marionetek.

E.D.

LUTY

WALENTYNKI W NASZEJ SZKOLE

Do tradycji naszej szkoły przeszedł już coroczny zwyczaj obchodzenia walentynek. Od rana powitały nas słodkie lizaki – serduszka, przygotowane przez Samorząd Uczniowski. W tym dniu każdy uczeń miał na sobie czerwony element ubioru. Nie mogło też zabraknąć poczty walentynkowej. Uczniowie do specjalnej skrzynki mogli wrzucać walentynkowe listy do swoich sympatii, koleżanek i kolegów, a samorządowe amorki: Joanna i Piotr mieli pełne ręce pracy dostarczając pocztę do adresatów. Dzięki sprzętowi fotograficznemu zakupionemu w ramach programu Laboratoria Przyszłości każda klasa mogła wziąć udział w walentynkowej sesji zdjęciowej i zrobić sobie pamiątkową fotografię na naszej walentynkowej ściance.

STYCZEŃ 

ŻONKILE – 3D

    W ramach programu wydarzeń edukacyjnych związanych z Akcją Żonkile uczniowie klasy IV a i VIII a wykorzystując długopisy 3D zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości podjęli próbę wykonania pięknych kwiatów, które są symbolem zbiorowej pamięci. 

GRUDZIEŃ

ZACZAROWANY DŁUGOPIS W „TAJEMNICZYM OGRODZIE”

 Praca z lekturą nie musi być nudna! Przekonali się o tym uczniowie klasy 5a, którzy na lekcji dodatkowych z języka polskiego wykorzystali długopisy 3d do stworzenia elementy z powieści pt. „Tajemniczy ogród”. Uczniowie puścili wodzę wyobraźni. Tworzenie długopisami 3D doskonali sprawności manualne, pobudza wyobraźnię i kreatywność, rozwija pojęcie przestrzeni, wyrabia cierpliwość, uważność i staranność, a także integruje grupę podczas wspólnego tworzenia.

                                                                                 E.D.

LISTOPAD

LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI NA LEKCJACH DODATKOWYCH Z JĘZYKA POLSKIEGO

Uczniowie klasy 4 a za pomocą klocków LEGO i długopisów 3D przedstawili przeczytane treści powieści Jana Brzechwy „Akademia Pana Kleksa”.
W ten sposób dokonywali wizualizacji tekstu, wykazując się jego znajomością i zrozumieniem. Uczniowie jak w prawdziwej Akademii za pomocą długopisu 3D przędli litery i budowali wynalazki godne samego Ambrożego Kleksa.

W zakresie umiejętności zawartych w podstawie programowej, pracując metodą LEGO LOGOS kształcimy:

1) kreatywne i abstrakcyjne myślenie – obejmujące: wnioskowanie, abstrahowanie, rozumowanie, wyobrażanie sobie, sądzenie, rozwiązywanie problemów, twórczość;

2) czytanie ze zrozumieniem– umiejętność łącząca zarówno rozumienie sensów, jak i znaczeń symbolicznych wypowiedzi;

3) umiejętność komunikowania się;

4) kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie;

5) umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł;

6) umiejętność współpracy w grupie i podejmowania działań indywidualnych.
Jak widać zatem dzięki zastosowaniu tej metody nie tylko budujemy pozytywną atmosferę podczas lekcji, ale przede wszystkim kształcimy wiele umiejętności zgodnych z podstawą programową. Jestem pewna, że wiele razy jeszcze będę pracować na swoich lekcjach w ten sposób.

E.D.

PAŹDZIERNIK

ZAJĘCIA Z DŁUGOPISEM 3D

Nasza szkoła realizuje projekt Laboratoria Przyszłości. Misją Laboratoriów Przyszłości jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której uczniowie będą mieli możliwość budowania kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Dzięki otrzymanemu wsparciu nasza szkoła została wyposażona w innowacyjny sprzęt. Technologia druku 3D daje uczniom i nauczycielom zupełnie nowe możliwości prowadzenia i uczestniczenia w zajęciach lekcyjnych. Dzięki modelom 3D uczniowie klasy 8 a mieli możliwość lepiej zrozumieć i zapamiętać wiedzę, która jest im przekazywana. Trójwymiarowe modele graniastosłupów dały Naszym uczniom możliwość tworzenie niezwykłych przestrzennych konstrukcji. Rysowanie Długopisem 3D to rozwijanie kreatywności i nauka planowania przestrzennego. Korzystając z długopisów 3D ćwiczymy także zdolności manualne. Długopis 3D jest rozwiązaniem, które ułatwia prowadzenie kreatywnych, innowacyjnych lekcji.

WRZESIEŃ

ŚWIAT W POWIĘKSZENIU

Cudowne narzędzie do poznania świata w skali… mikro, czyli mikroskop. Uczniowie naszej szkoły korzystają już ze sprzętów zakupionych w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”. W czasie zajęć koła przyrodniczego wykorzystano mikroskopy oraz zestawy preparatów zakupione w ramach wspomnianego programu. Podczas zajęć uczniowie mogli dzięki nowym mikroskopom oglądać poszczególne rodzaje tkanek roślinnych.
Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwala na uatrakcyjnienie dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy oraz  praktycznych umiejętności przez uczniów.

By No Comment 25 października 2022
Skip to content