Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

KOMIKS – pojęcie to wymyślono dla pierwszych historyjek obrazkowych rysowanych 120 lat temu. Miały one postać pasków w gazetach i były przeważnie humorystyczne.
Budowa komiksu:
PLANSZA, w której znajdują się: KADRY – obrazkowe historyjki z DYMKAMI / CHMURKAMI – czyli tekstami, myślami bądź onomatopeją (czyli wyrazem dźwiękonaśladowczym)
Główne cechy komiksu to:

  • CECHY JĘZYKOWE (zwięzłe wypowiedzi bohaterów, przewaga dialogów)
  • POZAJĘZYKOWE ELEMENTY ŚWIATA PRZEDSTAWIONEGO (wyrazy dźwiękonaśladowcze: trach! bum! dzyn, dzyn! puk-puk!…)
  • CECHY GRAFICZNE (tekst umieszczony w chmurkach, sceny znajdują się w klatkach).Podczas zajęć języka polskiego w klasie 6a uczniowie przygotowali w formie komiksu historię, w której przedstawili wydarzenie związane z postacią historyczną , np. Zawiszą Czarnym lub innym bohaterem z powieści ,,Krzyżacy”. Powstały fantastyczne komiksy, które za pomocą obrazków przedstawiły nam średniowieczną przygodę, wyjaśniły co oznacza „polegać jak na Zawiszy?”.

E.D.

By No Comment 2 kwietnia 2023
Skip to content