Wiele jest sposobów na omawianie lektur. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. Uczniowie klas 8 a podczas lekcji języka polskiego zamknęli treść lektury „Syzyfowe prace” w pudełku. Zadanie projektowe to jest im doskonale znane i polegało na tym, aby przynieść w swoich pudełkach minimum 12 przedmiotów łączących się z treścią lektury, nad którą pracowaliśmy. Dzięki takiemu zadaniu młodzi ludzie nie tylko mieli szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść lektury, ale przede wszystkim poćwiczyć umiejętność argumentowania. Każdy zaprezentował swoje pudełko i opowiedział, dlaczego zdecydował się na takie, a nie inne rzeczy. W pudełku znalazły się m.in. flagi Polski i Rosji, skórzany pas, atrapy pistoletów, figurki zwierząt, serduszka, słowniki polsko-rosyjskie.
Świetna zabawa, która potwierdziła, że uczniowie są kreatywni.