Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

Jak się okazuje, recykling dotyczyć może nie tylko odzyskiwania surowców z produktów odpadowych i wykorzystywania ich do produkcji nowych towarów.
Odzyskiwać i przetwarzać można także słowa, o czym przekonali się uczniowie klasy V a pracujący twórczo nad wierszem Czesława Miłosza. Na czym polega poetycki recykling? Instrukcja jest prosta:

  1. Weź dowolny tekst (my pracowaliśmy z wierszem noblisty).
  2. Przeczytaj go uważnie, nawet kilka razy.
  3. Włącz wyobraźnię, bo tylko granice Twojej wyobraźni mogą Cię tutaj ograniczać!
  4. Wybierz słowa i ułóż z nich nowe treści, pamiętając, by tworzyły logiczną całość.
  5. Baw się dobrze, odkrywając w sobie poetyckie moce!

O tym, jakie perełki mogą powstać z takiej literackiej zabawy, możecie się przekonać, czytając wiersze Waszych koleżanek i kolegów.
Przeczytajcie najpierw wiersz Czesława Miłosza „Druga przestrzeń”, a potem przyjrzyjcie się temu, jakie nowe treści, znaczenia wydobyli z tych tekstów piątoklasiści, którzy twórczo go przetwarzali. Takie podejście do poezji pokazało uczniom, że każdy z nich może stać się poetą, dając nowe życie starym treściom…

E.D.

 

By No Comment 13 grudnia 2024
Skip to content