Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

Uczniowie klasy 8a, podczas lekcji języka polskiego, wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem, przygotowując zakładki do książki na temat wybranych bohaterów lektury „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza. Praca ta nie tylko pozwoliła im głębiej zrozumieć postacie literackie, ale także rozwijać umiejętności artystyczne i analityczne.

Każda zakładka stała się swoistym dziełem sztuki, w którym uczniowie przedstawili kluczowe cechy i motywacje swoich bohaterów. Na przykład, jedna uczennica skupiła się na postaci Marka Winicjusza, ukazując jego wewnętrzną walkę oraz dążenie do miłości i sprawiedliwości. Zakładka zawierała krótkie opisy najważniejszych wydarzeń z jego życia oraz ilustracje symbolizujące jego emocje.

Inny uczeń postanowił zbadać postać św. Pawła, koncentrując się na jego sile charakteru i odwadze w obliczu trudności. Uczniowie stworzyli piękne rysunki, które oddawały jej delikatność, ale także determinację. Na zakładce znalazły się również cytaty z książki, które podkreślały jej wyjątkowość.

Efektem pracy nad zakładkami była nie tylko możliwość twórczego wyrażenia się, ale także współpracę, która pozwoliła uczniom wymieniać się pomysłami i inspirować nawzajem. 

Podsumowując, projekt zakładek do książki okazał się świetnym sposobem na ożywienie lektury „Quo vadis”. Uczniowie nie tylko przyswoili wiedzę o postaciach, ale również mieli okazję rozwijać swoje umiejętności plastyczne. Tego typu inicjatywy z pewnością przyczyniają się do większego zainteresowania literaturą i jej analizą wśród młodych czytelników.

E.D.

By No Comment 6 lutego 2025
Skip to content