RODZAJ ZAJĘĆ
Doradztwo zawodowe
Klasa: VIII
TEMAT ZAJĘĆ:
Cechy mojej wymarzonej szkoły/pracy – praca zespołowa.
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ:
45 minut
METODY:
- burza mózgów
- pogadanka
- aktywizacja praktyczna:
- praca z tabletem/Ipod’em,
- wykonanie plakatu.
CEL GŁÓWNY:
- kształcenie krytycznego myślenia/analizowania
- kształcenie wrażliwości estetycznej
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Uczeń powinien umieć:
- wymienić cechy wymarzonej szkoły/pracy
- zachować się zgodnie z obowiązującymi zasadami współpracy
w zespole/grupie
- wykonać pracę zgodnie z instrukcją nauczyciela
POMOCE DYDAKTYCZNE:
tablet/Ipod, tablica, markery, duże arkusze szarego papieru
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- WPROWADZENIE
Uczniowie są proszeni o streszczenie tematu poprzednich zajęć pt. „Moje oczekiwania rzeczywiste a zamierzone wobec mojej przyszłej szkoły/pracy.” Podczas burzy mózgów uczniowie zastanawiają się nad konkretnymi cechami szkoły/pracy, o której marzą. Następnie proponują jaki może być temat i cele zajęć.
- CZĘŚĆ GŁÓWNA
Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Zadaniem uczniów jest wyszukanie, przy pomocy tabletów/Ipod’ów, informacji nt. wymarzonej szkoły/pracy oraz dodanie swoich pomysłów. W grupie muszą dokonać analizy znalezionych materiałów i dokonać krytycznego wyboru. Następnie muszą stworzyć plakat prezentujący ich wybory przedstawiający cechy wymarzonej szkoły/pracy .
- CZĘŚĆ KOŃCOWA:
Uczniowie prezentują swoje plakaty przedstawiając swoje prace
i uzasadniając swoje wybory. Krótkie podsumowanie oraz omówienie zajęć, podziękowanie za zaangażowanie oraz wykonane prace.