SCENARIUSZ LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Temat: Wcielamy się w mistrzów olimpijskich.
Cele główne: zachęcenie do uprawia sportów zimowych, upowszechnienie wśród uczniów wartości i zasad olimpizmu, przedstawienie i wyjaśnienie symboli ruchu olimpijskiego.
Wiadomości – uczeń zna:
- pięć zimowych dyscyplin olimpijskich,
- zasady współpracy indywidualnej oraz zespołowej,
- wie, gdzie odbyły się ostatnie ZIO,
- zna symbole olimpijskie
Sprawność motoryczna – psychomotoryczność – kształtowanie szybkości, zwinności, orientacji przestrzennej, koordynacji i reakcji
Cele wychowawcze: uczeń zna znaczenie i zasady wzajemnej pomocy i kontroli podczas lekcji, dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących,
Miejsce ćwiczeń : sala lekcyjna z tablicą interaktywną
Czas trwania: 45 minut
Klasa: V
Ilość uczniów: 18
Przybory i przyrządy: tablica interaktywna
Przebieg:
- Zbiórka. Powitanie. Sprawdzenie obecności.
- Przedstawienie celów i zadań lekcji.
- Obejrzenie prezentacji multimedialnej na temat:
symboli i olimpijskich (znicz, flaga, przysięga, kółka olimpijskie, wybitni olimpijczycy – Polacy, miasta gospodarze igrzysk)
- Wypowiedzi uczniów dotyczące znanych im dyscyplin zimowych.
- Prezentacja wszystkich 15 zimowych dyscyplin sportowych rozgrywanych na IO w Pjongczang) – film.
- Quiz – Co to za dyscyplina sportu (na podstawie zdjęć lub opisu słownego).
- Ogłoszenie wyników quizu sportowego.
- Prezentacja rysunkowych symboli niektórych dyscyplin zimowych.
- Wysłuchanie informacji nauczyciela dotyczących przebiegu lekcji i pracy uczniów.
- Zadanie domowe dla chętnych: Napisz nazwiska pięciu reprezentantów Polski oraz dyscypliny w jakich startowali w Pjongczang.