Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Młynkowie

W POSZUKIWANIU POZNAŃSKICH KOZIOŁKÓW

W miniony czwartek 30 listopada 2023r. uczniowie klas I- III Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Młynkowie wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Teatru Animacji w Poznaniu na spektakl pt. „MISJA POZNAŃ – GDZIE SĄ KOZIOŁKI?”. Pomimo mroźnego poranka, elegancko ubrane dzieci, czekały na przyjazd autokaru. Dobre humory i uśmiech jak zwykle dopisywały na ich twarzach.

Uczniowie i plecaki z prowiantem zapakowane do autobusu, a przed nami droga szeroka, choć niedaleka, bo Poznań to prawie nasze sąsiedzkie miasto. Z parkingu w Poznaniu poszliśmy na piechotkę, zwiedzając główne ulice miasta do Palmiarni Poznańskiej znajdującej się w Parku Wilsona. Cała palmiarnia została podzielona na kilka niezależnych części – między innymi: pawilon umiarkowany, tropikalny, rośliny wodne, sawanna oraz pomieszczenie z bogatą kolekcją kaktusów. Każda z nich posiada odmienne warunki klimatyczne. Spacerując po alejkach, podziwialiśmy ogromne palmy oraz kolory kwitnących storczyków. Zobaczyliśmy, jak wyglądają drzewa bananowca, potężne bambusy, krzewy herbaty i kawy. Pod szklaną kopułą spotkaliśmy także żółwie i piękne duże ryby, przez dzieci nazwane złotą rybką.

Zakończenie zwiedzania Palmiarni odbyło się w sklepiku gdzie mogliśmy zakupić pamiątki, następnie wyruszyliśmy w dalszą podróż. Po dotarciu do Teatru, cierpliwie oczekiwaliśmy na skończenie się porannego seansu, aby w końcu wejść na przestronną i widowiskową salę, aby obejrzeć długo wyczekiwane przedstawienie. Detektywi Dora Dynks oraz Waldemar Wihajster otrzymali nowe zlecenie,  wyjątkowo poważną misję – mają poszukać poznańskie koziołki.

Aktorzy Teatru Animacji zadbali o to, aby spektakl przeplatany był pięknym śpiewem, grą świateł w ciemnościach, kolorowymi rekwizytami, wspaniałą scenografią, co pozwoliło Nam odebrać sztukę wszystkimi zmysłami! 🙂 Przedstawiona historia wielokrotnie nas rozbawiła, momentami troszkę zasmuciła, wzruszyła i skłoniła do refleksji. Po przedstawieniu widzowie nagrodzili aktorów gromkimi brawami oraz okrzykami radości. Dzieci opuszczały budynek Teatru zadowolone i chętne na kolejne szkolne wyjazdy. Zmęczeni i głodni pojechaliśmy na posiłek do McDonald’s.

To był naprawdę udany dzień, pełen uśmiechu i radości:)